محمد عسگری ساج

خرید بک لینک

 

زنها وقتی میمیرند گل میشوند

این را از روی عکس های اعلامیه های ترحیم فهمیدم

 

سلام مژگان جون،من سه ماه دیگه عقدمه میخوام حق طلاق حق خروج از کشور حق تحصیل و حق مسکن(نمیدونم حق مسکن چیه برام توضیح میدی؟چون من مهریه ام توی جلسه بعد از خواستگاری 500 تا سکه گذاشتن حالا حق مسکن رو هم یعنی باید بگم خونه توی مهریه ام باشه؟)و فکر کنم همینا بود کلا اره؟اینا رو میخوام داشته باشم که با نامزدم حرف بزنم گفت هرچی میخوای بنویس توی عقدنامه مشکلی ندارم فقط به خونوادم نگیم چون سنتی هستن ممکنه یه جور دیگه فکر کنن،حالا موقع عقد که همه دور منن و مامان باباش هستن من چجوری به عاقد بگم اینو بنویس اونو بنویس؟نمیشه از روز قبل به عاقد بگیم اینارو نوشته باشه داخلش؟

 

 

بهترین حقوقی ک میتونی نه تنها به عنوان یک زن بلکه به عنوان یک انسان داشته باشی حق طلاق و حق انتخاب مسکن(یا همون محل سکونته)حق اشتغال به تحصیل و حق ادامه اشتغاله. . .البته من شخصا معتقدم ک اگر اینارو داشته باشم نیازی به مهریه ندارم ولی دیدگاره من ناشی از مسایلی هست ک نمیتونم اینجا واضح توضیح بدم. . .بنابراین تو میتونی اینارو بالانس کنی ک اون پسر هم حس بدی بهش دست نده. . .در کل شما اگر بتونی حق طلاق رو توی عقد نامه بگیری خوبه ولی خیلی عالی میشه اگر بتونی اونو در دفتر اسناد رسمی بگیری. . .مهریه به صورت نرمالش خوبه!در مورد طرز تفکر مردی ک به راحتی همه ی موراد رو قبول میکنه بیشتر تحقیق کن و علت اینکه حاضره در کنار این همه سکه حقوقی رو بهت بده ک اصلا عرف نیست رو جویا شو. . .داشتن یه حق به معنی استفاده ازون نیس...عاقلانه جلو برو. . .هر چیزی سرجای خودش. . .معنای حق خروج از کشور هم اینه ک تو میتونی هر زمانی ک تونستی بدون اجازه همسرت از کشور خارج شی. . .همسر من حق خروج از کشور و تعیین مسکن رو به من ندادو حق طلاق رو با شرایطی داد ک به موقعش توضیح میدم .ضمنا بعضی شروط واقعا به خونواده ها ربط نداره و بهتر اینه ک روز قبل تشریف ببرید با عاقد هماهنگ کنید

 

 

 

مژگان در مورد نداشتن دوست های اجتماعی و مذکر که همسرت موافقش نبود،چطور بر برخورد کرد؟
و اینکه چطور برای دوستانی که ممکنه چند سال باهشون آمد و رفت داشتی جا انداختی موقعیت جدیدت رو؟
اخه منم با همچین مسئله ای درگیرم
ممنونم ازت

 

 

 

پ ن:چطوری واسه دوستام جا انداختم؟به همین راحتی ک هر وقت به من ز میزئن یا پیام میدادن با ادب و احترام ولی کاملا صریح و مختصر و مفید بدون هیچ توضیح اضافه و اصولا در قالب یک جمله ک(همسرم اصلا تمایلی برای ارتباط بنده با اقایون ندارن)براشون ارزوی موفقیت میکردم.بدون حرف دوپهلویی ک بعدا باز بهانه ای برای تماس داشته باشن. . .البته دوستانم همگی افراد بسایر متشخص و فهمیده  ای بودن. . .و درک میکردن. . .و ارزوی خوشبختی برام داشتن. . .تو این زمینه ها من خودم به حد و مرد اعتقاد دارم. . .به قول محسن میگه( وکیلی وزیری واسه خودتی واسه بیرون خونه. . .زن منی و خانوادم مهم ترین چیزه)و من به این حرفش ایمان دارم.اصلا مگه داداشای من یا خود اون یا زنداداشای من همچین روابطی دارن !!!ضمن اینکه همه موکلام رو هم توجیه کردم(چ زن و چ مرد)حق ندارن 9 به بعد تماس بگیرن.البته این نکته گفتنش ضروریه من با هیچ پسر مجردی به هیچ وجه رفت و امد نداشتم فقط گاها اونها دفتر من میومدن و ممکن بود در حضور منشی یه چایی بخوریم یا حرف بزنیم.

 

 

 

سلام مزگان من مخاطبم خود شمایی و اصلا برام مهم نیست که نظرم رو ست بذاری یا نذاری به صلاح دید خودت میسپارمش. من یه دختر بیست ساله ام و تو جامعه ی سنتی و مرد سالار ایرانم مزگان حدودا سه سالی میشه وبلاگنو میخونم ولی واقعا یجوراییی ازت خیلی ناراحت شدم میدونی چرا؟چون تو برای حیووتا ارزش قایلی(که خیلی هم درسته و منم اینجورم) ولی برای زنا نه! حالا میگم چرا این فکرو میکنم. من واقعا به عنوان یه دختر توی ایران عذاب میکشم که مثلا داداشم روم غیرتی میشه ونمیذاره خودم لبایمو انتخاب کنم و با مسایل رابطه ی جنسیم و غیره رو خودم مدیریت کنم چون خودم دارای عقل و شعورم و واقعا باور دارم که زنای تحصیل کرده ی ایرانی هرکدوم موظفن که ولو یک قدم برای خاتمه ی این وضع کمک کنن اما میبینم که تو توی وبلاگت این موضوع رو داری یجورایی نشر میدی که اینکه مردا تورو ناموس( که از نظر من ناموس معادل وسیله اس) بدونن و روت غیرتی بشن و میگی من دوس دارم مردم غیرتی باشه و دخترای جوون و نوجوون با خوندن وبلاگ تو که یه زن تحصیل کرده و موفقی ازت الگو برداری خواهند کرد و به این باور میرسن که ناموس بودن و ضعیف جلوه دادن خودشون خوبه . من واقعا و واقعا خیلی ناراحت شدم که این حرفارو زدی درصورتی که ازت انتظار داشتم به عنوان یک وکیل زن بیای و به زنا هشدار بدی و اگاهشون کتی که ضعفای قاتون عبیه زنا کجاس تا هم بیشتر مراقب این ضعفا باشن زنا و همین که کم کم این انگیزه درشون بیشتر تقویت بشه که این قوانین و سنت هارو تغییر بدن و واقعا انتظار داشتم بعنوان یک زن وکیبل و باسواد بیشتر مشوق اینجور چیزا باشی نه اینکه بیشتر تشویقشون کنی که ادای ضعیف بودن در بیارن و احساس تیاز حتمی به حمایت و قلدری و غیرت مردا رو داشته باشن.

 

 

 

هی رفیق. . .ممنون واقعا ازینکه حرف دلتو زدی . .این خودش یه پوین مثبته . . .من این قضیه رو میخوام برات باز کنم . . .ببین ما یه زندگی شخصی داریم. . .اون وقتیه ک من مثلا توی یه جزیره زندگی میکنم و تنهام و . .اصلا من دلم میخواد به جای پوشش لخت بگردم توی خیابون . . .ولی این برای زمانیه ک ک من دارم تنها و بدون هیچ قانون و مقرراتی زندگی میکنم ومثال کشور فرانسه رو میزنم برات.چون تو حقوق فرانسه رو یکی از متمدن ترین کشورا واسه رعایت حقوق فردی میدونیم. . .اما میدونستی توی این کشور زنا حق ندارن با حجاب وارد ادارات و یا دانشگاه بشن و حق ادامه تحصیل ندارن. . .میبینی این قوانینه!!!!زن به طور ذاتی از مردهای قوی محکم مستقل کمی خشن و غیرتمند و هیکلی لذت میبره. . .واسه همینه وقتی میخوان توی یه کتاب یا یه بازیگرو جذاب نشون بدن و یا توی یه فیلم اینکارو کنن حتما این چنتا فاکتورو بهش اضافه میکنن. . .خب پس تا اینجا من فقط در مورد فطرت و خلقت طبیعی گفتم بعد برمیگرده به خصوصیات فردی ادما. . .مثلا صمیم ترین دوست من و خواهر کوچیکم به شدت از واکاوی همسرانشون و پرسیدن از جززیاتشون متفرن و ازینکه اونها هم سوالی کنن حس خوبی ندارن ولی زن به ذاته کنجکاو و اهل وارسیه . . .حالا اینکه من کلا از این تیپ مردا خوشم میاد یه مسیله شخصیه ک ب هیشکی ربط نداره.مثل زننی ک توی مسایل جنسیش علاقه داره فاعل باشه و یا مفعول. . .این تیپ شخصیتیش و فانتزیاش به خودش مربوطه ولی میرسیم به اونجا ک میگی ناراحتی چون داداشت نمیزاره. . .خب ما یه تیپ عرف داریم یه تیپ غیر عرفو اصلا ازین زاوبه بزار نگاه کنیم و غیرت رو فاکتور بگیریم.مثال میزنم قبل از ازدواج من و همسرم ایشون به واسطه شغلش یه تیپ کاملا اسپرت داشت ولی از نظرمن این فاجعس. . . از نظر من جای تیپ اسپرت فقط تو جنگل و مسافرته و مسلما ازش خواستم تغییر بده خودشو . . .ایا این نشون دهنده ضعف مرده!!!و تشویقیه واسه اینکه مردا ضعیف باشن. . .مسلما نه رفیق. . .این لازمه یه زندگی مشترکه. . .اینکه من دوستان پسری داشتم ک باید حذف بشن ایا نشونه ضعف منه؟خیر مثلا همسر من سالی سه تا صعود داشته ک مثلا توی گوسفندسراهای دماوند با دخترا مختلط ممکن بوده بخوابن. . .الان من این اجازه رو نمیدم بره؟ایا این نشونه ضعف اونه؟خیر. . .لازمه زندگی مشترکه. . .اگه قرار باشه ک هرکی دقیقا به همون شیوه قبل ازدواجش بدن هیچ تغییری زندگی کنه ک پس چرا تشکیل خونواده بدیم. . .میریم تو قالب روابط ازاد بدون مسیولیت و . . .ولی در ازای چیزهایی ک دریافت میکنم باید چیزهایی بدم . . .بازم یه چیزایی رو نمیشه در قالب نوشته اورد ولی قول میدم این بحثو در قالب یه وویس تو کانال بزارم در اولین فرصت

 

 

تاريخ جمعه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۶سـاعت 18:9 نويسنده | |

زنانه تر از هر زنی. . .مژگان2...

ما را در سایت زنانه تر از هر زنی. . .مژگان2 دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 55 تاريخ: دوشنبه 6 فروردين 1397 ساعت: 18:47

صفحه بندی